- Home
- Garantie en klachten
Garantie en klachten
Garantie en klachten
Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over garantie en klachten. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze Customer Service.
Heb ik garantie op mijn artikelen? Ja, je hebt garantie. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. We hebben een garantietermijn van 2 jaar.
Recht op een deugdelijk product Als je iets koopt, heb je recht op een goed product. Bij Walra wordt er elke dag gewerkt aan de kwaliteit van onze producten en werken wij met aandacht en passie aan onze collectie. Mocht je toch merken dat een product niet deugdelijk is aangekomen, dan heb je als consument wettelijk recht op ondersteuning. Je kan in dit geval contact opnemen met onze klantenservice en dan helpen wij je direct. Wat is een deugdelijk product? Dit betekent dat het product de eigenschappen moet bezitten die je redelijkerwijs op grond van de koopovereenkomst kunt verwachten (artikel 7:17 Burgerlijk Wetboek).
Klacht over een product bij ontvangst? Is je artikel bij levering beschadigd? Dan kun je het artikel direct retourneren, zodat wij het artikel kunnen ruilen of je geld terug storten. Geef dit aan op het retourformulier dat je hier online kan aanvragen.
Klacht over een product bij gebruik? Wij streven ernaar dat al onze producten van hoogwaardige kwaliteit zijn. Soms kan het helaas voorkomen dat het product na gebruik gebreken vertoont. In deze situatie, vragen wij je contact op te nemen met onze Customer Service via info@walra.nl of 040 - 309 5 506. Je kunt ons op dat nummer niet alleen bellen, maar ook een WhatsApp bericht sturen: Klik hier om een bericht te sturen. Wij nemen de klacht direct in behandeling en zoeken samen met jou naar een passende oplossing.
Klacht over onze service? Goede service is voor ons vanzelfsprekend. Toch kan het gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent. Laat het ons weten, zodat we het samen op kunnen lossen. Je kunt hiervoor het contactformulier gebruiken. Na ontvangst van de klacht zullen we binnen 14 dagen inhoudelijk reageren. Ben je het niet eens met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://commission.europa.eu/index_nl). Natuurlijk doen we er alles aan om dat te voorkomen.
Wat zijn de algemene voorwaarden? De algemene voorwaarden vind je hier.